RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego
przeznacza się nie mniej niż 5 godzin dziennie – w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach od 8:00 do 13:00
6.30 – 7.45
Schodzenie się dzieci. Powitanie z nauczycielką i kolegami. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań z niewielkim udziałem nauczyciela( nauczyciel obserwuje zachowania dzieci w czasie zabawy, ingeruje wobec konfliktów, dyskretnie inspiruje) ćwiczenia poranne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym; gry dydaktyczne, prace porządkowe; zabawy i ćwiczenia logopedyczne oraz kinezjologiczne; zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela , zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne
Wybór dyżurnych – grupy dzieci starszych.
7.45 – 8.00
Przygotowanie do śniadania. Dzieci samodzielnie sprzątają zabawki, są wdrażane przez nauczyciela do respektowania umów obowiązujących w grupie oraz do codziennej i systematycznej higieny.
8.00 – 8.30
Śniadanie. Zachęcanie do próbowania wszystkich produktów, ze
zwróceniem uwagi na ich walory smakowe i odżywcze, nauka
właściwego zachowywania się przy stole. Spełnianie obowiązków
dyżurnego w grupie dzieci starszych.
8.30 – 9.30
Zabawy samodzielne dzieci wg ich pomysłów w kącikach
zainteresowań – obserwowanie tych działań przez nauczyciela.
9.30 – 10.00
Zajęcia organizowane przez nauczyciela zgodnie z podstawą
programową wychowania przedszkolnego i programem pracy
wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu, w grupach dzieci
młodszych.
9.30 – 10.30
Zajęcia organizowane przez nauczyciela zgodnie z podstawą
programową wychowania przedszkolnego i programem pracy
wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu – dzieci z grup starszych.
Zajecia z religii za zgodą rodziców .
10.00 – 11.15
Przygotowanie dzieci z grup młodszych do wyjścia na świeże powietrze – czynności higieniczno- porządkowe. Pobyt dzieci z grupy młodszej na świeżym powietrzu – ogród przedszkolny, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze itp. – czynności samoobsługowe w szatni przedszkola, przypominanie umów dotyczących zasad ruchu drogowego i zasad bezpieczeństwa.
W razie niepogody zabawy i ćwiczenia gimnastyczne, oddechowe w sali.
10.30 – 11.45
Pobyt dzieci z grupy starszej na świeżym powietrzu – ogród
przedszkolny, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze itp. –
czynności samoobsługowe w szatni przedszkola, przypominanie umów
dotyczących zasad ruchu drogowego i zasad bezpieczeństwa.
W razie niepogody zabawy i ćwiczenia gimnastyczne, oddechowe
w sali zabaw lub w sali rytmiczno- gimnastycznej.
11.30– 12.00
12.00 – 12.30
Obiad w grupie dzieci młodszych – „maluszki”
Obiad w grupach dzieci starszych.
Wdrażanie dzieci do czynności samoobsługowych, kultury zachowywania się, respektowanie zawartych umów.
12.00 - 13.30
12.30 – 13.00
Odpoczynek relaksacyjny w grupie dzieci młodszych (leżakowanie).
Odpoczynek relaksacyjno- odprężający w grupie dzieci starszych –
słuchanie muzyki, bajek, ćwiczenia odprężająco – oddechowe.
13.00 – 14.00
Zabawy i ćwiczenia z zakresu indywidualnego wspomagania
i korygowania rozwoju oraz udział dzieci w zajęciach dodatkowych
(pozostałe dzieci - zajęcia dowolne wg zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne i inne).
14.00 – 14.30
Podwieczorek. Utrwalanie nawyków zachowywania się przy stole
i umiejętności samoobsługowych, nauka porozumiewania się, codzienna higiena.
14.30 – 16:30
Zabawy dowolne dzieci w sali lub na świeżym powietrzu , zabawy integrujące, rozwijające kreatywność dzieci, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym, zajęcia dodatkowe, zabawy według inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych; prace porządkowe, imprezy okolicznościowe.