Samorządowe Przedszkole nr 116

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego

przeznacza się nie mniej niż 5 godzin dziennie – w naszym przedszkolu realizowana jest w godzinach od 8:00 do 13:00

 

6.30 – 7.45

Schodzenie się dzieci. Powitanie z nauczycielką i kolegami. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań z niewielkim udziałem nauczyciela( nauczyciel obserwuje zachowania dzieci w czasie zabawy, ingeruje wobec konfliktów, dyskretnie inspiruje) ćwiczenia poranne; praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco-kompensacyjnym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym; gry dydaktyczne, prace porządkowe; zabawy i ćwiczenia logopedyczne oraz kinezjologiczne; zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela ,  zabawy ze śpiewem, zabawy integracyjne
Wybór dyżurnych – grupy dzieci starszych.

7.45 – 8.00

Przygotowanie do śniadania. Dzieci samodzielnie sprzątają zabawki, są wdrażane przez nauczyciela do respektowania umów obowiązujących w grupie oraz do codziennej i systematycznej higieny.

8.00 – 8.30

 

Śniadanie. Zachęcanie do próbowania wszystkich produktów, ze

zwróceniem uwagi na ich walory smakowe i odżywcze, nauka

właściwego zachowywania się przy stole. Spełnianie obowiązków

dyżurnego w grupie dzieci starszych.

8.30 – 9.30

 

Zabawy samodzielne dzieci wg ich pomysłów w kącikach

zainteresowań – obserwowanie tych działań przez nauczyciela.

9.30 – 10.00

 

Zajęcia organizowane przez nauczyciela zgodnie z podstawą

programową wychowania przedszkolnego i programem pracy

wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu, w grupach dzieci

młodszych.

9.30 – 10.30

 

Zajęcia organizowane przez nauczyciela zgodnie z podstawą

programową wychowania przedszkolnego i programem pracy

wychowawczo- dydaktycznej w przedszkolu – dzieci z grup starszych.

Zajecia  z religii   za zgodą rodziców .

10.00 – 11.15

Przygotowanie dzieci z grup młodszych do wyjścia na świeże powietrze – czynności higieniczno- porządkowe. Pobyt dzieci z grupy młodszej na świeżym powietrzu – ogród przedszkolny, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze itp. – czynności samoobsługowe w szatni przedszkola, przypominanie umów dotyczących zasad ruchu drogowego i zasad bezpieczeństwa.

W razie niepogody zabawy i ćwiczenia gimnastyczne, oddechowe w sali.

10.30 – 11.45

Pobyt dzieci z grupy starszej na świeżym powietrzu – ogród

przedszkolny, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze itp. –

czynności samoobsługowe w szatni przedszkola, przypominanie umów

dotyczących zasad ruchu drogowego i zasad bezpieczeństwa.

W razie niepogody zabawy i ćwiczenia gimnastyczne, oddechowe

w sali zabaw lub w sali rytmiczno- gimnastycznej.

11.30– 12.00

12.00 – 12.30

 

Obiad w grupie dzieci młodszych – „maluszki”

Obiad w grupach dzieci starszych.

Wdrażanie dzieci do czynności samoobsługowych, kultury  zachowywania się, respektowanie zawartych umów.

12.00 - 13.30

12.30 – 13.00

 

Odpoczynek relaksacyjny w grupie dzieci młodszych (leżakowanie).

Odpoczynek relaksacyjno- odprężający w grupie dzieci starszych –

słuchanie muzyki, bajek, ćwiczenia odprężająco – oddechowe.

13.00 – 14.00

 

 Zabawy i ćwiczenia z zakresu indywidualnego wspomagania

i korygowania rozwoju oraz udział dzieci w zajęciach dodatkowych

(pozostałe dzieci - zajęcia dowolne wg zainteresowań: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne i inne).

14.00 – 14.30

 

Podwieczorek. Utrwalanie nawyków zachowywania się przy stole

i umiejętności samoobsługowych, nauka porozumiewania się, codzienna higiena.

14.30 – 16:30

Zabawy dowolne dzieci w sali lub na świeżym powietrzu , zabawy integrujące, rozwijające kreatywność dzieci, praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym; praca z dzieckiem zdolnym, zajęcia dodatkowe, zabawy według inicjatywy dzieci w kącikach tematycznych; prace porządkowe, imprezy okolicznościowe.